Ready for take off.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Visser - WaarBenJij.nu Ready for take off.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Visser - WaarBenJij.nu

Ready for take off..

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 Maart 2015 | Australië, Sydney

Nou, daar gaan we dan.. Perfecte plek naast het raam en een Engelse man in het vliegtuig naar Abu Dhabi. Ook prima, dan kan hij ook niet lezen wat voor gewauwel ik allemaal opschrijf.. ;) Gisteren heb ik m'n backpack ingepakt en de laatste dingen geregeld, daarna was de spanning gelukkig ook grotendeels weg. Hoewel die vanmorgen bij het inchecken wel weer even opspeelden. Lief dat veel van jullie mij tijdens de laatste momenten in Nederland nog even veel plezier wensten via whatsapp, dat deed me goed :)

Wat zijn de stewardessen aardig en behulpzaam zeg. Oké, waarschijnlijk ben ik ook gewoon niets gewend, maar bijna ieder half uur komen ze wel langs met een hapje of een drankje, echt top. Het eten is ook echt goed te doen. Na het kijken van Horribel Bosses 2 en wat te hebben gelezen, kwamen we aan in Abu Dhabi. Zag er echt mooi uit vanuit de lucht. Ook dat palmding (the Palm) en het vliegveld, alleen wat zijn de mensen die er werken (vrijwel alleen maar mannen) chaotisch en gestresst! En respectloos naar vrouwen.. Ik kwam er ook bijna niet door, mijn paspoort werd geweigerd. Ik voelde me gelijk een misdadiger haha. Mijn tas werd onderzocht en na wat boze blikken, bleek dat mijn doopnaam te lang was en daarom werd geweigerd.. Nadat ze me hadden omgedoopt tot Pedro (?!) mocht ik verder..

In het vliegtuig naar Sydney, zat ik in de middelste rij, helemaal voorin naast een Ierse meid met een baby. Gelukkig sliep het kindje vrijwel de hele reis. En ik overigens ook, ik denk dat ik wel acht uur heb geslapen van de dertien. Ideaal! Hoewel dit vliegtuig redelijk nieuw en luxe was, was de service en het eten echt slecht. Snel maar weer vergeten. Na dertien uur kwamen we zonder problemen aan in Sydney. Hier kreeg ik gelukkig geen problemen met mijn nieuwe naam (no worries dear..) en liep ik zo door de border security (incl. stempel in mijn paspoort, cool :P). Na even gebeld te hebben met het thuisfront reed ik mee met een shuttlebusje naar het hostel. Lekker even douchen en daarna gezellig gepraat met twee jongens waarmee ik morgen naar een gay-event ga in de stad. Moet erg leuk zijn, ik hoor iedereen erover. Maar eerst morgen boodschappen doen, lekker aan het strand liggen en bodysurfen! Het hostel ligt aan het strand, en Terwijl ik dit typ, hoor ik de zee op de achtergrond. Ik ben benieuwd hoe het er morgen allemaal uitziet wanneer het licht is. Maar nu eerst slapen! Fijn weekend allemaal!

Liefs Petra

  • 06 Maart 2015 - 23:21

    Robert:

    Leuk Petra! Veel plezier! X

  • 06 Maart 2015 - 23:52

    Yvon:

    Hee Peet, gelukkig dat je een goede reis achter de rug hebt. Geniet lekker van al t moois daar. Ben wel n beetje jaloers.

  • 07 Maart 2015 - 00:14

    Yvon:

    Kun je me t vakantieadres in t zwarte woud doen....verschil moet er zijn...haha

  • 07 Maart 2015 - 09:26

    Jan & Linda:

    Gelukkig goed aangekomen. Geniet ervan! Dikke kus Jan en Linda

  • 07 Maart 2015 - 10:34

    Marian:

    hey Petra!

    Leuk om je eerste verhaal te lezen, ik ga je volgen!
    Veel plezier!

    Liefs Marian

  • 07 Maart 2015 - 10:41

    Marieke&matthijs&baby:

    Hoi zusje, fijn dat je goed aangekomen bent en dat je leuke dingen gaat doen!lekker genieten van je welverdiende vakantie!xxx van ons

  • 07 Maart 2015 - 17:58

    Arjan En Lotte:

    Hi Peet/Petra/Pedro,,
    Wat een avontuur al op de heenreis! Maar gelukkig goed aangekomen! Veel plezier in Sydney!

  • 08 Maart 2015 - 17:21

    Katrijn:

    Haha Pedro, mooi begin van je vakantie! Klinkt nu al super, ben benieuwd naar de rest van je verhalen. Geniet ervan! Xx Katrijn

  • 08 Maart 2015 - 22:48

    Yvon:

    Hee Peet je bent nu vast uitgeslapen en ben benieuwd naar je avonturen. Dikke knuffel uit Enschede

  • 09 Maart 2015 - 17:51

    Marieke N:

    Klinkt allemaal erg goed Pedro!!!

    Heb je wel gemist op de wekelijkse evaluatie vergadering van BZV op de maandag ochtend ...
    Tippie mijnerzijds: luister evers even terug als je ergens 2 minuten over hebt

  • 09 Maart 2015 - 17:55

    Marieke N:

    De helft v m'n bericht is weg gevallen..?

    Korte samenvatting:
    Geniet geniet geniet de komende weken!

    Groetjes,
    Marieke.

  • 09 Maart 2015 - 18:35

    Marian, Gerard En Marnix:

    Je hebt je nietvan de wijs laten brengen. Stoer hoor! Het klinkt allemaal heel exotisch en super leuk. Alsof je de reis van je leven maakt....

  • 11 Maart 2015 - 06:13

    Petra Visser:

    Haha, wat balen Marieke.. Toch zit ik hier liever haha. Yvon, ik app het je even. Bedankt voor jullie leuke reacties!

  • 11 Maart 2015 - 06:13

    Petra Visser:

    Haha, wat balen Marieke.. Toch zit ik hier liever haha. Yvon, ik app het je even. Bedankt voor jullie leuke reacties!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 10195

Voorgaande reizen:

05 Maart 2015 - 09 April 2015

Backpacken Down Under!

Landen bezocht: