The Daintree Rainforest and Cape Tribulation - Reisverslag uit Daintree, Australië van Petra Visser - WaarBenJij.nu The Daintree Rainforest and Cape Tribulation - Reisverslag uit Daintree, Australië van Petra Visser - WaarBenJij.nu

The Daintree Rainforest and Cape Tribulation

Blijf op de hoogte en volg Petra

03 April 2015 | Australië, Daintree

Vandaag ga ik op een dagtrip naar The Daintree Rainforest en ik heb er ontzettend zin in :) Dit was één van de trips die ik in ieder geval van plan was te doen als ik hiernaartoe zou gaan. Om 7 uur sochtends word ik opgepikt bij het hostel en rijden we twee uur naar het noorden. Onderweg zie ik hoe de natuur verandert totdat ik echt het gevoel hebt in een regenwoud te zitten. Onze buschauffeur, tevens onze tourbegeleider van die dag heet Steve en is een mega enthousiaste natuurliefhebber. Hij vertelt honderduit over de verschillende bomen, planten en de geschiedenis van het Daintree Rainforest (Captain Cook), echt interessant! Met mij zijn er ook twee Nederlandse stelletjes in de bus gestapt, waarvan één wat ouder stel waarmee ik het onwijs gezellig heb. De rest van de deelnemers vindt het verhaal van Steve niet echt interessant en ligt een beetje te pitten, maar wij vragen z'n oren van het hoofd haha.

Onze eerste stop is een natuurreservaat waar je koala's en wallaby's kan voeren. Omdat we er vroeg aankomen, zijn ze volgens mij bijna uitgehongerd en staan er gelijk zes wallaby's bij mij te eten, superschattig. Ik mag ze overal aaien en ookal is het eten op, toch blijven ze nog even staan om te kroelen. We krijgen daar ook een presentatie over koala's, slangen en krokodillen en mogen zelfs een babykrokodil aaien. Ik houd hier eigenlijk niet zo van en vind dat zo'n dier gewoon in het wild moet leven, maar gelukkig is het (by law) maar 15 minuten per dag en gaan de dieren na een jaartje de echte natuur weer in.

Onze volgende stop is bij Cape Tribulation, nog een uurtje rijden en ondertussen horen we van Steve dat er in dit gebied onwijs veel zout- en zoetwaterkrokodillen leven. Vorig jaar zijn er twee mensen overleden omdat ze dachten even pootje te kunnen baden.. Oppassen dus in de buurt van de rivieren.. Ik kan echt genieten van zulke busritjes, het is zo ongekend mooi hier. Het regenwoud is in het echt nog mooier dan ik had verwacht en het is hier echt vochtig warm (38 gr).

Eenmaal aangekomen hebben we eerst een lekkere lunch en daarna mogen we ons vermaken op het strand. Ik begrijp de slogan "Cape Tribulation; where the Rainforest meets the reef" nu helemaal! In plaats van een rij palmbomen, zie je nu echt het regenwoud tot aan het strand komen, en omdat het eb is, zie je het koraal gewoon boven het water uitsteken; prachtig! Na een duik in de oceaan (warmste die ik tot nu toe heb meegemaakt, namelijk ongeveer 30 graden!!), rijden we naar een punt waar je een mooi uitzicht hebt over het regenwoud en de oceaan, wauwie!

Na een mooie wandeling door het regenwoud, waarbij we bijzondere dinosaurusbomen, planten en dieren hebben gezien, rijden we door naar de Daintree River om daar op een bootje te stappen en krokodillen te spotten. De zon hangt al wat lager, waardoor het uitzicht op de rivier met aan beide kanten het regenwoud en de bergen echt ongelofelijk mooi is. Aan de zijkant van de rivier spotten we ineens een grote krokodil die ligt te zonnebaden. Omdat iedereen gelijk naar één kant van de boot rent om foto's te maken, krijgen we op onze kop van de kapitein omdat de boot dan kan omklappen en dat wil je niet in dit water hahaha. De krokodil screent ons nog even om te kijken of we een lekker maaltje kunnen zijn, maar slaapt dan weer verder. Supergaaf om zo'n imposant dier in het echt te zien! Het is inmiddels al zes uur en het begint al te schemeren als we weer terugrijden. Wat een toffe dag weer!

  • 06 April 2015 - 10:01

    Robert:

    Zo wat een gaaf verhaal weer zeg! Klinkt echt super!

  • 06 April 2015 - 10:33

    Marieke.:

    De krokodillen......... GE WEL DIG!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 10191

Voorgaande reizen:

05 Maart 2015 - 09 April 2015

Backpacken Down Under!

Landen bezocht: