Beautiful Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Petra Visser - WaarBenJij.nu Beautiful Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Petra Visser - WaarBenJij.nu

Beautiful Fraser Island

Door: The one and only ;)

Blijf op de hoogte en volg Petra

19 Maart 2015 | Australië, Hervey Bay

Deze update heeft even op zich laten wachten, maar hier is ie dan hoor.. Laat ik jullie een uitgebreid verhaal over een enorme reus van een vrouw die heel dronken en agressief was en erg over de zeik ging als wij aan de airco zaten, en die later opgehaald moest worden door de politie omdat ze zich echt enorm misdroeg in onze dorm maar besparen ;) Je beleeft nog eens wat hier..

Na weer een busritje van 5,5 uur zijn we aangekomen in Hervey Bay. Vanuit hier gaan we op een Tour naar Fraser Island. Ons was verteld, ook door de Lonely Planet, dat het een paradijsje moet zijn en dat is het ook absoluut; Fraser Island is een groot eiland (125 km lang en 25 km. breed), met sprookjesachtige meren met ontzettend blauw, helder water en het witste en fijnste zand wat je ooit hebt gezien.

Toen we aankwamen met de boot, stapten we gelijk in een soort bus waarmee we over bumpy zandpaden heen reden door het bos en zijn we gelijk naar Lake Mackenzie gereden.. Ik vind dit het mooiste meer dat er op Fraser is; het heeft ongelofelijk helder, blauw water, spierwit zand en mysterieuze bomen. Gaz (Gary) was onze buschauffeur die lekkere droge humor heeft. We waren met een groep van zo'n 30 mensen, waarvan we er met zo'n vijftien echt een goede klik hadden. Na een mooie wandeling met mooie witte kaketoes, een slapende slang, meer reptielachtigen, grote spinnen en een schipwrak, zijn we daarna naar het strand gegaan om de zonsondergang te bekijken. Top :) De omgeving is hier echt prachtig, maar de klik met de groep is misschien nog wel het leukste. Omdat Merel vandaag jarig was, hebben we er een leuke avond van gemaakt met volleybal, tafelvoetbal en bier :) Supergezellig! Tijdens het volleyballen kwamen er nog een paar vliegende honden (grote vleermuizen) en een prachtige uil langs, waardoor ik soms de bal even uit het oog verloor.. Sorry guys ;)

De volgende dag was ik alweer om vijf uur wakker (de laatste week heb ik dat iedere dag nog gehad) en heb ik heerlijk genoten van de nog slapende omgeving. Vandaag maken we weer een wandeling door het mooie bos, hopen we dingo's te spotten (soort wilde, maar agressieve honden), gaan we chillen bij de champagnepool, tuben door een riviertje, etc. Wat een optie was, was vliegen met een klein vliegtuigje vanaf het strand over het eiland heen.. Uiteraard heb ik dat ook gedaan, wat supervet zeg!!! Doodeng, maar ongelofelijk mooi! Wat een uitzicht! Wat een heerlijke dag weer! Aan het einde van de dag vroeg Gaz of we weer naar het strand willen om de zonsondergang te bekijken. Niemand had er in in, behalve ik (hij noemt mij smiley, geen idee waarom ;) ), dus reden we naar het strand om mij af te zetten. Eenmaal daar aangekomen, was het een drukte van belang, want er was een dingo op het strand. Iedereen blij, want ze worden niet zo heel vaak gespot. Die kunnen we dus ook van ons lijstje strepen :P

Na het eten zijn we weer op de boot gezet en vanaf de boot hebben we zo'n mooie sterrenhemel gezien!! Je kan de Melkweg heel goed zien, echt een lichte streep in het helal, prachtig!! Die avond nog even een gezellige avond gehad met drie Duitsers. Helaas moeten Merel en ik morgen afscheid nemen, zij gaat een dag eerder naar Airlie Beach en de Witsundays, omdat ze nog maar een weekje in Australië heeft. Hoewel ik ontzettend zin heb om naar de Whitsundays te gaan, vind ik het onwijs jammer om afscheid te moeten nemen. We hebben gelukkig afgesproken om af te spreken in Nederland, leuk :):)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 10189

Voorgaande reizen:

05 Maart 2015 - 09 April 2015

Backpacken Down Under!

Landen bezocht: