Snorkelling at the Whitsundays.. - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Petra Visser - WaarBenJij.nu Snorkelling at the Whitsundays.. - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Petra Visser - WaarBenJij.nu

Snorkelling at the Whitsundays..

Door: Me, myself and I

Blijf op de hoogte en volg Petra

24 Maart 2015 | Australië, Airlie Beach

Na afscheid te hebben genomen van Merel, ben ik in 12 uur (!!) met de nachtbus van Hervey Bay naar Airlie Beach gereden. Die dag heb ik afgesproken met de drie Duitsers die ook in de groep van de Fraser tour zaten en hebben we de rest van de dag een beetje langs de lagoon gehangen, lekker gegeten en nagefeest bij wat leuke clubs. Iedere dag ontmoet ik nieuwe mensen en soms kom je ze later ook weer tegen in de kroeg omdat veel dezelfde route afleggen. Erg leuk om dan weer even wat ervaringen uit te wisselen :)

De volgende dag was het zover; de boottrip naar de Whitsunday eilanden!! Ik heb een tour van twee dagen en twee nachten geboekt bij Wings. Ik val volgens mij regelmatig in de herhaling, maar wat was dit ook weer fantastisch zeg! Twee dagen zeilen en slapen op een boot, snorkelen bij het Great Barrier Reef en wandelingen op prachtige eilanden.. Ik heb er zin in!!

Na een stuk te hebben gezeild, zijn we aangekomen in ...tong waar we gaan snorkelen. Wauwie, wat is dat mooi en rustgevend om al die mooie gekleurde vissen te zien leven tussen het koraal zeg. Het koraal zelf is ook zo ongelofelijk mooi! De vissen zijn totaal niet schuw en soms schrik je je helemaal wild omdat er uit het niets ineens een mega grote vis vlak voor je neus voorbij komt zwemmen. Ik heb denk ik wel 30 verschillende soorten vissen gezien, variërend van ontzettend miniguppyformaat tot vissen die minimaal een meter lang waren. Ik heb ook een barracuda gezien (Google die maar even, het is echt een agressief, eng beest haha). Er waren ook haaien, maar die heb ik hier helaas niet gezien. Het koraal is op sommige delen nogal ondiep en dan is het echt heerlijk om hier even een paar minuten boven te zweven om het leven onderwater even goed in je op te nemen, prachtig!

Eenmaal terug op de boot, staat er een heerlijke maaltijd klaar en gaat iedereen lekker op het dek eten. 'S avonds gaan de lampen op het dek uit en zorgt de kapitein voor wat entertainment door op zijn gitaar te spelen en zing ik gezellig wat liedjes mee onder wederom een prachtige sterrenhemel..

Na een heerlijke, maar korte nachtrust werd ik als eerste wakker en heb ik genoten van de zonsopgang op het dek. Door dat schommelen van de golven, heb ik echt heerlijk geslapen. Ik had ook nog eens de beste slaapplek van iedereen, namelijk bij de crew in de bovenkant van de boot met uitzicht op zee. Waar iedereen benedendek stikte van de hitte, moest ik gewoon een extra dekentje pakken omdat het wat frisjes werd hehe :P

Vandaag varen we naar een eiland genaamd Whitheaven Beach om daar een mooie wandeling te maken en te genieten van een prachtig strand. Ik zal proberen jullie niet te jaloers te maken, maar phoe.. Genieten!! Hier heb ik babyhaaien in het water zien jagen op visjes, een Bleu-spotted Stingray (grote pijlstaartrog) zien zweven door het water en voor het eerst de beruchte gellyfishes gezien (in dit geval heb ik het over een bepaald soort kwal die heel vervelend kan steken.. Deze schatjes zorgen ervoor dat niemand de zee in gaat zonder een stingerssuite voor de bepaalde periode in het jaar). Daarnaast is de natuur hier weer echt fantastisch mooi! Na weer een snorkelsessie, een stuk te hebben gezeild en dolfijnen te hebben gespot, hebben we weer een gezellige avond op de boot.

Omdat van de 30 mensen er 20 uit Zwitserland komen en ze vrijwel alleen maar Zwitsers praten, heb ik aardig Zwitsers leren verstaan en praten (gewoon zo plat mogelijk Duits/Nederlands praten, dan kom je een heel eind). Van de groep, kon ik er met een paar wel erg goed opschieten, dus het was weer jammer om afscheid te nemen. Met de kapitein kon ik ook goed opschieten, daardoor heb ik ook wat ervaring opgedaan in het zeilen/begrijpen wat al die metertjes inhouden, superleuk! Ik heb hem ook een paar keer flink ik de zeik genomen. Helaas hield dit in dat hij mij een paar keer van de varende boot heeft geflikkerd, zonder stingerssuite en tussen de haaien haha.

De laatste dag van de tour werd ik weer om vijf uur wakker en heb ik naast de zonsopgang ook ontzettend grote zeeschildpadden langs de boot naar lucht zien happen. Snel het water in om met ze te zwemmen, supergaaf! Wat was deze tour weer een fantastische ervaring zeg!

Toen ik van de haven terug liep naar het hostel, liep ik toevallig Merel tegen het lijf. Die had een dagje extra geboekt bij Airlie Beach. Helaas had ze nog maar een paar uur voordat haar vliegtuig vertrok, maar het was weer zo leuk om even bij te kletsen, dus we hebben een feestelijke lunch gemaakt en opgegeten bij het lagoon en non-stop gepraat, echt super!

Om een beetje af te kicken van het samenzijn van de groep, hebben we die avond een afterparty gehad met karaoke. Was gezellig en daar ook weer nieuwe leuke mensen leren kennen, waarmee ik de volgende dag heb afgesproken bij de lagoon. Never a boring day @ Airlie Beach!

  • 26 Maart 2015 - 10:13

    Marieke:

    Mooie foto's en wat gaaf zeg om te duiken tussen al die mooie vissen! Je bent lekker bruin geworden zo te zien, heerlijk joh! Xxx

  • 26 Maart 2015 - 19:01

    Lisette:

    Klinkt als een paradijselijk leven:) Super dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan:) xxx

  • 26 Maart 2015 - 23:10

    Marieke N:

    Wat een geweldige verhalen elke keer! en ook zo veel ervaringen! Maar goed dat je het allemaal opschrijft..

    Ik neem aan dat je die kapitein even met z'n hoofdje in de draaiende schroef hebt laten kijken na die grap om jou 'naar de haaien te gooien'? ;-))

    Op naar het volgende geweldige avontuur daar! Gaaf!
    Have fun, xx


  • 27 Maart 2015 - 20:19

    Robert:

    Wow vet zeg met al dat wildlife! Ben benieuwd naar je foto's als je terug bent!!

  • 29 Maart 2015 - 08:50

    Merel:

    Jaa wat was dat leuk! En wat mis ik je alweer in dit koude kikkerlandje! Kan niet wachten tot je terug komt en me bijpraat over al je avonturen in de tropen.;) geniet nog even voor twee (ook voor mij graag) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 10199

Voorgaande reizen:

05 Maart 2015 - 09 April 2015

Backpacken Down Under!

Landen bezocht: