Last days in Sydney.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Visser - WaarBenJij.nu Last days in Sydney.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Visser - WaarBenJij.nu

Last days in Sydney..

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

07 April 2015 | Australië, Sydney

Als ik om vijf uur sochtends uit het stapelbed spring om de zonsopgang te bekijken, lig ik een paar seconden later kermend op de grond. Volgens mij heb ik nog nooit zo'n kramp in mijn kuit gehad. De wandeling van gisteren hakt er toch wel flink in. Tot tien uur zit ik op de kliffen te genieten van een mooie zonsopgang en het heerlijke weer. Wat is het hier toch prachtig zeg!

De rest van de ochtend liggen Nina en ik uitgeteld op Bondi Beach te slapen. Erg grappig, wanneer we allebei wakker worden van wat kinderen, beginnen we in onze eigen taal tegen elkaar te praten haha. Ik kan erg goed met Nina opschieten en de rest van de dag hebben we samen al shoppend doorgebracht bij Bondi Junction waar ik mijn eerste Vans heb gekocht :)

Tot mijn grote verbazing kom ik die avond Cheny en Julian, een lief Canadees koppel bij de receptie tegen. Ik heb ze ontmoet in Byron Bay en had dit hostel bij ze aanbevolen. Zij hebben mij met het TimTam virus besmet: dit zijn ontzettend lekkere typisch Australische koekjes. Toevallig en gezellig dat we er tegelijkertijd zijn :) Er zijn ook weer wat nieuwe kamergenoten op mijn kamer gekomen waar ik erg goed mee kan opschieten en die avond eten we gezellig met zijn allen en kletsen we wat na met een wijntje. Hier verbaas ik mij elke keer weer over; je maakt zo makkelijk een praatje, waardoor de groep steeds groter en groter wordt. Hij bestaat nu uit Duitsers, Canadezen, een Ier, een Aussie, Fransen en Nederlanders :) Echt gezellig!

De volgende ochtend staan Duane, twee Duitsers en ik om zes uur op om te gaan surfen bij Bondi Beach. Duane doet dit al zijn hele leven en is een geduldige leraar. Helaas kon ik hier geen foto van maken, omdat ik natuurlijk de hele tijd in het water lag, maar wat was dit tof zeg! Omdat Duane naar zijn werk moet om half 9, gaan we na een tijdje weer naar het hostel. Het is best vermoeiend, maar echt supergaaf! Ik heb zelfs een paar keer echt op het board gestaan! Trots :) Morgenochtend voordat ik op het vliegtuig stap, gaan we het nog een keer doen. Ik heb er nu al zin in!!

Smiddags ga ik met het Canadese stel en Nina naar Bronte Beach, waar twee grote papegaaien rondvliegen die ik een banaan voer, cool! Nina had het geweldige idee om de zonsondergang te bekijken bij Dover Heights. Met een groepje nemen we de bus en na tien minuten komen we er aan. Ahhh, hier heb je echt een geweldig uitzicht op de skyline, de Harbour Bridge en het Opera house waarachter de zon verdwijnt. Ik heb hier echt geweldige foto's van genomen! Ze staan op mijn camera, waardoor ik ze nu helaas niet op internet kan zetten, maar dat komt nog wel. Toen het donker werd, werd het uitzicht misschien nog wel mooier.. Alle lampjes gaan aan in de torens en het Opera House en de Harbour bridge worden verlicht, be-a-utiful!! Ik ben heel blij dat ik dit nog even op mijn laatste dag heb gedaan, thanks Nina! Die avond hebben we weer gezellig met de groep bij het hostel gezeten, elkaars foto's bekeken en gewoon gezellig gekletst. Nu ga ik snel mijn backpack inpakken. Ik zie jullie binnenkort weer!

  • 08 April 2015 - 21:26

    Harry:

    Hey Petra, ik heb met veel plezier al je verhalen gelezen. Wat een top vakantie moet het geweest zijn. Goede reis terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 10188

Voorgaande reizen:

05 Maart 2015 - 09 April 2015

Backpacken Down Under!

Landen bezocht: