Magnetic Island with friends - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Petra Visser - WaarBenJij.nu Magnetic Island with friends - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Petra Visser - WaarBenJij.nu

Magnetic Island with friends

Door: Petronella

Blijf op de hoogte en volg Petra

29 Maart 2015 | Australië, Magnetic Island

Terwijl ik dit typ, zit ik in een open barretje, genietend van een pintje bier, ontzettend goede live muziek en de kwartfinale van Cricket waarbij Australië flink aan het winnen is. Hoewel ik de regels nog niet helemaal ken, is het toch grappig om te kijken :)

De afgelopen dagen ben ik met de Greyhound weer verder gereisd naar Townsville waar ik de Ferry heb genomen naar Magnetic Island. Magnetic Island is een mooi, tropisch eiland met veel dieren, zo hoorde ik van Joel (YHA hostel in Byron Bay). In de bus kom ik twee Belgen tegen die ook naar hetzelfde hostel gaan. Met hen en nog drie Nederlanders trek ik de twee dagen dat ik hier ben op, gezellig! Het YHA hostel ziet er weer uit als een tropisch paradijsje. Overal palmbomen, bijzondere vogels, papegaaien die op je hoofd en armen komen zitten, possums en ik zie hier ook mijn eerste wallabie voorbij springen :) Mijn slaapplaats is een schattig houten hutje zonder ramen, maar met gaas erin. Snachts zie ik allemaal wallaby's voorbij springen, echt supergaaf! Omdat het niet meer het hoogseizoen is, is het rustig op het eiland, waardoor ik een privé hutje heb, ideaal!

De volgende dag hebben we een wandeling van ongeveer drie uurtjes gepland. Uiteindelijk blijkt het een wandeling van 10.00 tot ongeveer 15.30 te zijn en zijn we helemaal kapot als we weer bij het hostel aankomen. Maar het was wel echt een avontuur! We zijn eerst een stuk over het strand gelopen, daarna een miniweggetje over een berg heen, daarna over grote rotsblokken geklauterd (we voelden ons echt helden toen we het andere strand hadden bereikt) en daarna nog 7 km. terug lopen naar het hostel. We hadden niet gerekend op zo'n inspannende en lange wandeling, dus we hadden veel te weinig drinken mee.. Gelukkig kwamen we onderweg drie Duitse jongens tegen die bekenden waren van de Belgen, en die hadden nog wat cola in de auto liggen. Toppers!

Die avond zijn we gezellig gaan bbqen op het strand. Overal aan het strand staan bbqs waar iedereen gebruik van mag maken, echt Australisch. Soms zie je hele families bbqen op het strand, supergezellig! We kregen zelfs nog vers gevangen vis van wat locals, wat zijn de mensen toch vriendelijk hier! Morgen vertrek ik naar Mission Beach waar ik ga kijken of er nog een plekje vrij is om te skydiven.. Ik doe het nu al in mijn broek haha! See ya!

  • 31 Maart 2015 - 09:00

    Mams:

    ja peetje zo ben je weer een ervaring rijker.toch wel mooi om mee te maken.gr mams

  • 31 Maart 2015 - 09:15

    Rianne:

    Hey Petra, het blijft leuk om je verhalen te lezen, geniet er nog even van meid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 10180

Voorgaande reizen:

05 Maart 2015 - 09 April 2015

Backpacken Down Under!

Landen bezocht: