The Coastal Walk - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Visser - WaarBenJij.nu The Coastal Walk - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Visser - WaarBenJij.nu

The Coastal Walk

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

09 Maart 2015 | Australië, Sydney

Vandaag verhuisd van een stinkende en rommelige 4 pers. meidenkamer, naar een mixed 6 pers. room. Een grote, ruime kamer met twee ramen waardoor je de zee mooi kan zien! Een van m'n roommates (Fransman genaamd Clement) is echt fantastisch, ik kan enorm met hem lachen. We hadden het over Mardi Grass (dat gay event van een paar dagen geleden) en vroeg aan mij of ik was geweest. Ik was dus niet geweest, maar had wel willen gaan. Maar ik snap die feesten nooit zo goed.. Homo's willen graag geaccepteerd worden, maar dan geven ze wel zo'n excentriek feest waar ze bijna bloot naartoe gaan.. Voelt een beetje tegenstrijdig.. Waarom ik dat zei, weet ik niet, maar uiteindelijk bleek dat hij homo is en dat hij er was geweest..... Ik kon wel door de grond zakken.. Gelukkig kon hij er enorm om lachen (of was dat misschien door mijn gezichtsuitdrukking.. Haha). Reminder to myself: check eerst even tegen wat voor persoon je praat voordat je het over een bepaalde groep mensen gaat hebben... Ik was de tweede persoon die in die kamer kwam en (hoe typerend.. Of moet ik dat nu ook niet zeggen..) Clement zei: "I hope there will be pretty boys..". Twee minuten later komt er een knappe Italiaan binnen gewandeld. Je had zijn hoofd moeten zien hahaha.

De rest van de dag heb ik de Coastal Walk gedaan; een fantastisch mooie wandeling van Bondi Beach tot Coogee Beach van 6,5 km. De hele weg loopt, zoals de naam het al zegt, langs de kust met mooie kliffen. Aan de weg ligt ook een kerkhof, heel indrukwekkend om te zien. Zulke views zie je alleen in films, en nu hier dus in het echt, wauwie! Bronte Beach vond ik het mooist, dus daar lekker nog even op het strand gelegen. Nu wel echt even de zee in geweest, het was zo warm (I'm not complaining!). Er liepen nog een soort pelicaanachtige vogels rond, natuurlijk even een foto van gemaakt :) Vanmorgen tijdens de lunch Laura uit Utrecht ontmoet. Een leuke meid waar ik vanavond even bij Moo ga eten, een healthy burgertentje. Gezellig! Ja, er was nog een haai in het water gespot, waardoor iedereen het water uit moest, dus ik weet niet of ik het water nog in durf.. :)

Hoe gaat het met jullie in Holland? Het is nu ook heerlijk weer bij jullie zag ik! Geniet ervan!

Ps. Ik kan nu pas de blogs plaatsen, dus ik loop wat achter ;)

  • 12 Maart 2015 - 09:53

    Marieke:

    Haha wat een blooper weer zusje! Idd effe nadenken de volgende keer wat je zegt en tegen wie alhoewel t wel grappig is dat hy t zo goed opvatte!
    hier is t idd wel lekker weer alhoewel t wel een beetje heeft gevroren de afgelopen 3 nachten en t best koud is!overdag is t wel redelijk goed te doen nu.vandaag(donderdag 12 maart)is t rond de 9 graden maar t gaat de aankomende tyd een beetje op en neer met de temperaturen wat wel een beetje jammer is!
    Dinsdag was t zulk lekker weer dat je smiddags zo goed als zonder jas kon lopen buiten maar aan t eind vd middag begon het alweer af te koelen :(
    Nog 2 weken te gaan en dan krijgen we de sleutels van ons nieuwe huisje! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 10186

Voorgaande reizen:

05 Maart 2015 - 09 April 2015

Backpacken Down Under!

Landen bezocht: